Общи условия за ползване
Правила за използаването на уебсайта AvioStore.bg, управляван от Макстон Комършъл ООД.
Цените, посочени в сайта са в лева с ДДС.
1. Политика за защита на личните данни
Макстон Комършъл ООД гарантира конфиденциалност на личните данни на своите клиенти, декларирайки, че те няма да бъдат използвани за различни от предназначението си цели. Макстон Комършъл ООД е вписан в регистъра на администратори на лични данни.
Всички детайли по обработката, съхранението и управлението на лични данни от Макстон Комършъл ООД в качеството си на управител на AvioStore.bg са дефинирани в Политиката за защита на личните данни, която е неразделна част от настоящите общи условия за ползване.
Съгласявайки се с настоящите общи условия за ползвание, потребителите се съгласяват, че са порчели и са запознати и с приложената Политика за защита на личните данни.
2. Съгласие за покупка
Началото на търговските взаимоотношения между потребителя и Макстон Комършъл ООД започват при изпращането на поръчката от потребителя, а именно: след попълването на изискваните лични или фирмени данни, съгласяване с общите условия за покупко-продажба на стоки от Макстон Комършъл ООД и натискане на бутона „Поръчване“.
3. Изпълнение на поръчка
Изпълнението на поръчката започва при запознаване с нея от страна на служител на фирмата. Ако поръчката е изпратена в неработен за фирмата ден или извън работно време, но в рамките на работната седмица, то изпълнението й ще започне съответно: в началото на следващата работна седмица или на следващия работен ден. При евентуална промяна на стойността на поръчаните стоки в периода между изпращането на поръчката и стартирането й, клиентът заплаща стоката на цената, на която я е поръчал.
Доставката на поръчания продукт до посочен от клиента адрес в България, ще бъде извършена в срок от 4 работни дни от потвърждаване на поръчката за налични продукти. Потвърждаването на поръчката става чрез отговор на телефонно обаждане или e-mail. Посоченият срок е валиден в случай на плащане чрез наложен платеж (в брой на куриера при извършване на доставката) или след получаване на плащането по банков път. Поръчки, направени след 13 ч. ще бъдат обработвани през следващия работен ден. Доставката се извършва чрез куриерска компания Спиди, като цената на доставката зависи от теглото на пратката.
Макстон Комършъл ООД запазва правото си да откаже изпълнението на поръчка като за това трябва да уведоми клиента при първа възможност.
4. Проследяване на пратка
Макстон Комършъл ООД се задължава да следи придвижването на стоките след предаването им на куриерската компания. Потребителят има право да бъде информиран за местоположението на пратката, както и оставащото време до доставката. В случай на забавяне на доставката по вина на куриерската компания Макстон Комършъл ООД се задължава да уведоми потребителят веднага щом бъде получен сигнал за забавяне от страна на куриерската компания.
5. Получаване на пратка
Потребителят получава заявените стоки на посочения адрес за доставка или от най-близкия офис на куриерската фирма. В момента на доставката потребителят получава стоките с прикрепена фактура и гаранционна карта (ако е необходима).
7. Отказ от получаване на пратка
Потребителят има право да се откаже от договора и върне стоката в рамките на 15 календарни дни, считани от момента на получаване на стоката, който е упоменат в документацията на куриерската компания, с която работи Макстон Комършъл ООД. Стоките не трябва да имат нарушен търговски вид: да не липсват опаковки, документация, да няма видими драскотини по повърхностите на стоката. Потребителят не може да върне софтуерен продукт, чийто лиценз е активиран. При отказ, моля свържете се с нас по удобен за вас начин: sales@aviostore.bg
Макстон Комършъл ООД се задължава да възстанови на потребителя пълната покупна стойност на стоките не по-късно от 14 дни считано от датата, на която потребителят е упражнил правото си на отказ от сключения договор съгласно ЗЗП чл. 50.
8. Гаранционни условия и рекламация
Търговската гаранция от онлайн магазин AvioStore.bg се предоставя от Макстон Комършъл ООД. Предявяване на рекламации може да направите чрез писмено уведомление на адрес: sales@aviostore.bg. Търговската гаранция обхваща територията на Република България и/или други държави в случаите, когато това е изрично упоменато в описанието или гаранционната карта на модела. За начална дата на търговската гаранция се счита предоставен фискален бон и/или фактура, удостоверяващи договора за продажба.
За физически лица, Търговската гаранция не влияе на правата на потребителите, произлизащи от ЗЗП: (чл. 112-115):
Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
(2) Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:
1. стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие;
2. значимостта на несъответствието;
3. възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него.
Чл. 113. (1) (Нова – ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
(2) (Предишна ал. 1 – ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(3) (Предишна ал. 2, изм. – ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(4) (Предишна ал. 3 – ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(5) (Предишна ал. 4 – ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(3) Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията по чл. 115, е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба.
(4) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителяза решаване на спора.
(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1.
На основание чл. 50 ЗЗП потребителят има право да се откаже от договора от разстояние без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на разходите, предвидени в чл. 54, ал. 3 и чл. 55, ЗЗП в 14-дневен срок, считано от датата на: приемане на стоките от потребителя или от трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя или когато потребителят е поръчал много стоки с една поръчка, които се доставят отделно, считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, приемане на последната стока.
Правото на отказ може да бъде упражнено само в случай, че задължително са изпълнени следните условия: Оригиналната опаковка на стоката да не е отваряна в т.ч. да не е нарушена целостта на поставените върху опаковката защитни стикери. Потребителят да е предоставил на Макстон Комършъл ООД покупните документи за стоката, а именно: оригиналната фактура.
В случай на упражнено право на отказ от договор от разстояние потребителят трябва да изпрати или предаде стоките обратно на Макстон Комършъл ООД не по-късно от 15 календарни дни, считано от датата, на която потребителят е съобщил на Макстон Комършъл ООД за решението си да се откаже от договора. До момента на предаването на стоката от потребителя на Макстон Комършъл ООД, рискът от случайното й погиване или повреждане се носи изцяло от потребителя.
Гаранционите условия важат на територията на България с изключение на случаите, в които е изрично упомнето, че продуктът притежава международна гаранция и нейния период на давност.
Рекламацията се предявява пред служител на Макстон Комършъл ООД или пред упълномощено от него лице.
Рекламации относно закупени от Макстон Комършъл ООД стоки се приемат, ако те са направени своевременно, като фирмата се ангажира с вписването им в съответния регистър според член 127, ал. 2 от ЗЗП.